03 april 2008

"The pusher"


rapport från en spyhink 13:

Denna händelse utspelar sig någon gång under sextiotalets andra hälft.
En skolkamrat till mig, vars namn jag har glömt enär han bara figurerade i periferin, skulle ha big party.
”Alla” var bjudna och full rulle utlovades.

Eftersom möjligheterna till festande, utan inblandning av störande vuxna, var klart begränsade om man ville festa inomhus var det många som skulle komma.

Några dagar före begivenheten frågade en av mina kvinnliga bekanta, SvK om jag inte skulle kunna ordna lite brass jag som hade sådana kontakter. Javisst, sade jag, ge mig bara pengar så fixar jag det.

Det var ett väldigt bestyr med att införskaffa alla öl som jag ämnade att konsumera detta var ju under mellanölets glada dagar men när dagen var inne så var allt klart att installeras på festplatsen.
Eftersom jag var ute i ganska god tid för själva festligheterna så satt jag och språkade med värden för begivelsen.

Det droppade in flera deltagare, sakta men säkert. En av dom frågade mig om jag fått tag i brass till SvK.
Visst fan! Hon skulle ha röka, det hade jag alldeles glömt. Jag hade köpt öl istället för alla pengarna och nu var goda råd dyra.

Efter ett visst dividerande kom vi fram till att ingefära har en snarlik doft, så om vi tog det och knåpade till en klump av så skulle hon nog inte märka något.

Det gjorde hon inte heller.
Vad mycket det vart, sa hon istället. Äh, jag har mina kontakter, sa jag.
Det talas om den berömda placeboeffekten - den blev mäktig.

Kalaset fortgick under sådana former som man kan vänta sig om man fyller ett hus med öl sprit vin, hasch och uppsluppna ungdomar utan övervakning. Det vart helt enkelt råröj.

SvK kom upp i riktigt bra form och tyckte att hon kunde levitera och annat drogrelaterat, trots att hon bara hade rökt en krydda.

Tillslut var det någon som fick nog av hennes excesser och brutalt talade om vad alla utom hon visste att hon hade rökt.

Ridå skulle man kunna säga SvK insåg ju att hon hade gjort bort sig fullständigt och vart ju givetvis negativt inställd till min person (hon talar faktiskt inte till mig än idag) och uttalade diverse förbannelser över mig och allt vad jag utgjorde.

Vi hade faktiskt ganska kul på hennes bekostnad så det var det värt.

Själva festen slutade som vanligt med ungdomar som mådde illa i trädgården och lite varstans - men vi överlevde den gången också.

Sensmoral: Rök en cigarr istället om du måste röka alls.

Hälsningar
PD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker