20 april 2008

Småflickor med kamera i Ryssviken

Rapport från en spyhink 20:


Det jag nu skall berätta om utspelar sig under några år i början på tvåtusentalet och handlar om två söta flickor som hade fått för sig att dom skulle dokumentera den lilla hamnen som jag då bebodde. Den var utsatt för hot om exploatering till en lyxigare variant av det som redan var ett behagligt boende.

Själv hade jag bott där sedan början av nittiotalet i omgångar och trivdes alldeles utmärkt tills den lede satan i form av MH dök upp och störde vår idyll.

De två unga damerna upplevdes i början som ett lite irriterande inslag i vår vardag. Men då de var mycket målmedvetna och dessutom trevliga, övergick irritationen snart till en djup vänskap som resulterade i en film, som idag imponerar, i alla fall på mig.

Dom kom, i ur och skur, kånkandes på sin tunga utrustning. Ibland förbarmade jag mig över dom och skjutsade dom till bussen så att dom i alla fall skulle slippa att knoga i den branta backen när dom sent på kvällarna skulle hem.

Dom filmade ALLT! Som tur är fick inte allt plats i den färdiga produktionen och en del är det synd att det inte kom med. Det skulle dock ha räckt till många fler program, tro mig.

Jag kommer ihåg en morgon när jag spritt naken klev ut på däck för att slå en morgondrill. Nog fan stod dom och filmade då också!

Dom var med när vi hade fest och dom var med när vi var lite nere och dom filmade allt.

Dom offrade till och med en nyårsafton för konsten och fick sitta och titta på, när vi drack ur deras skumpa medan kameran gick.

Och man tänkte; Jaja, det blir nog bra med det där när det är klart! Man hade ju sett större produktionsbolag i aktion där i viken och det vart ju bara skit. Men låt dom hållas dom tycks ju ha kul.

Häromdagen var jag och ett hundratal andra och såg förhandsvisningen av det färdiga resultatet av deras vedermödor och jag är djupt imponerad. Det är stora små flickor det där. Dom kan själva i allra högsta grad


Sensmoral:
Bara för att du är fet ful och man
- ska du inte tro att du kan bäst!


Sätt framför SVT2 söndagen den 27/4 kl.20.00 och njut!
Det ska jag göra.

Eder överväldigade PD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker