29 juli 2008

Vad är det för fel på BB


Rillarens inlägg för en Spyhink 10:


...och Då menar jag varken Brigitte Bardot (om nu någon minns henne inte heller BarnBördshus).
Nej det gäller naturligtvis allas vår lilla bloggeribloggkelgris

BLONDINBELLA.

Nu ska ni inte tro att detta är något reaktionärt inlägg som försöker påverka svaga individer som inte klarar sig utan charmen hos BBs blogg.

Inte heller är det ett försök att motbevisa genomslagskraften hos en fullständigt reklamfinansierad verksamhet, som vid första påseende inte verkar ha någon högre mening än att lära stackars lättledda unga kvinnor (
mest), vilka köpmönster som är de rätt och vilka produkter som ska inhandlas för månadspengen.

Men frånsett detta har jag absolut inga invändningar utan tycker tjejen är smart! Det är vi andra som mestadels är dumma och inte kommit på samma fantastiska affärsidé själva.

Så vad är det då för fel egentligen.

I dagens DN (29/7 2008) skriver en av tidningens ledarskribenter Lisa Bjurwald,
vilken jag tidigare inte uppmärksammat alltför mycket hittills, om just BB.

Hela artikeln andas till en början mest Storasyster-syndrom:

"Det är inte ofta jag traskar runt i den särskrivande specialklass som är den svenska bloggsörjan, men när jag gör det blir jag alltid lika negativt överraskad."
Fast det är väl ändå bra att de skriver och tränar sig eller??!

Via ett antal obegripliga uttalanden landar artikeln i en i
resumé och ett troligen ganska rättfärdigt fördömande av fördummade karlar. Dessa som med sina medelåldersmässiga åsikter föröker göra sig intressanta och samtidigt betvinga omgivningen, särskilt den yngre kvinnliga delen av denna.

I slutet har skribenten dock kapitulerat för övermakten:

"Löwengrip och alla andra unga kvinnor som blivit utsatta för övergrepp: Fortsätt att skrika, skriva och protestera. Era röster
behövs. "


Helt plötsligt kanoniseras en redan oerhört mycket läst bloggare. Det lär varken göra henne (BB), varken rikare eller mer berömd enligt min mening. Men möjligen känner hon sig hedrad om hon överhuvud taget läser DN.

Som läsare av DN-texten kan jag inte låta bli att undra om inte möjligen L Bjurwald är aningen avundsjuk på BB i alla fall.

Så frågan är vad det egentligen kan vara för fel på BB??!
Varför skriver Du inte en intressant blogg av samma slag själv Lisa?


Sensmoral:
Med dåliga förebilder kan man gå hur långt som helst!
- Frågan är bara vart?

Hälsningar från
/Rillarn för Hinken


(Isabell Lövwengrips blogg är en av de mest besökta alla kategorier i vår lilla Eu-provins just nu. Så om Du inte känner till fenomenet eller läst hennes alster kan Du ju göra detta via ovan lämnade länk.)

Tillägg 2008-07-30
Jodå BB Läser DN
/Rillarn


2 kommentarer:

  1. Förslag till bloggide för Bjurwald.
    Hon kan skriva om vilka åsikter som för dagen är dom rätta och vilka tidningar man bör läsa för att man ska ha dom rätta åsikterna.
    PD.

    SvaraRadera
  2. Erkännande 30/8-2008:

    Efter stt ha tagit del av morgonens bloggerier kan jag konstatera att jag har fel i en sak.
    BB är glad för stödet och läser sålunda DN.

    /Rillarn

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker