13 juli 2008

Meningen med livet?!

Rapport från en spyhink 43:

Jag kan tänka mig att det är fler än jag och Sokrates som har funderat över meningen med
livet jag skulle nog vilja påstå att vi alla nån gång har frågat sig varför man en kort tid tvingas att framleva här på jorden under oftast besvärliga men ibland angenäma förhållanden.
Jag har tills nu alltid hävdat att meningen med livet är att fortplanta sig för att föra släktet vidare.




Men i så fall borde jag ju lägga mig ner och dö nu eftersom jag inte ämnar yngla av mig något mer men se det har jag inte nån lust med.
Jag hade nog tänkt mig att jag skulle hänga med ett tag till.
Så då får vi väl tänka om lite och försöka komma på meningen med att just jag finns.
Då har jag kommit fram till att meningen med mitt ynkliga lilla liv måste vara för att alla ni andra ska ha nån och peka på och säga till era barn att akta er ungar så ni inte blir som han och så mår ni genast lite bättre eftersom ni är lite bättre än jag.
Eller kan det vara för att kronofogden behöver en brevvän att skicka sina beundrar brev till i så fall fyller jag en mycket viktig plats.
Kanske det är så att i det stora universums oändliga rymd behövdes en liten PD bara för att det fattades just en sån.
Vad tror ni?


Skulle ni för en gångs skull vilja vara så snälla och lämna en liten kommentar om vad ni tror och tycker?!
Så blir jag kanske gladare.


Sensmoral:

Var glad har sin tid!


Tackar på förhand
PD.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte det finns någon egentlig mening med livet, eller någonting över huvud taget. Jag tror allting hade klarat sig precis lika bra utan att allting fanns. Sen är det ju upp till var och en att bestämma vad meningen med just SITT liv är. Min mening med livet är i alla fall att njuta av allt jag anser vara njutningsfullt. Och göra vad jag kan för att få det så njutningsfullt som möjligt, så ofta som möjligt.

    SvaraRadera
  2. Kära Lucida då skall jag ta ditt råd på yttersta allvar och dricka mer öl och äta mera för jag antar att ingen vill knulla med en gammal gubbe.
    Din ödmjuke tjänare PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker