07 juli 2008

Ge FRA-lagens Pappa yrkesförbud!

Rillarns inlägg för en spyhink 4:

Hej på Er alla bloggosfärskollegor och läsare!

Jag kan inte låta bli att bläddra mellan nyhetsprogrammen i morgonsoffan. Jag fläktar fram mellan badrum och kök och lyssnar hela tiden på nyheterna som väller fram i etern via bredband eller antenner och slutligen dimpa ned i min apparat.

Medan jag Zappar runt med "Boppan" (en polares namn på fjärrkontrollen) får jag ofta höra och se vissa nyhetsinslag flera gånger och kan därför ofta memorera deras innehåll hjälpligt.

Det slår mej ofta hur olika samma nyhet redovisas i olika kanaler. Utländska kanaler såsom BBC och CNN har ofta en betydligt mindre inställsam syn på exempelvis Svenska Statsangelägenheter såsom nya lagar än vad våra egna kanaler har.

Här kan det uppenbarligen löna sig att fjäsk för antingen fackföreningsrörelse eller regering. Vissa inslag i liberalare kanaler är ofta mer kritiska sill Socialdemokratiska regeringars förslag än borgerliga av vissa skäl.

Jag hittade en blogg för ett tag sedan som innehåller olika politiska inlägg och en del poesi faktiskt. Fast vem har sagt att inte politik kan vara poetiskt?

Bloggen jlsnes

De som startade utredningen (ledda av socialdemokratiske justitieministern Bodström), som till slut ledde fram till FRA-lagen borde antagligen få skaka galler snarare än att fortsätta verka. Ge honom yrkesförbud är mitt förslag!

Sensmoral: Sätt hellre en politiker i fängelse än att misstänkliggöra hela folket!

Eder kritiske vän
Rillarn

(den 7 juli 2008)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker