20 juli 2008

Ut ur garderoben - ett barndomsminne

Rillarens inlägg för en Spyhink 7: Jag fick en egen nyckel hem till huset - redan 1960 När min ömma moder kom hem efter jobbet en vårdag 1960 fann hon mej tillsammans med en tjej i garderoben (vi var alltså c:a 6½ år).


Hon var min lekskolekompis och jag tyckte hon var jättegullig.

Morsan slängde dock ut henne (som hon oftast gjorde med nya kom
pisar som hon inte sett förut). det passade sig inte att vara hungrig hos oss och be att få smörgås. Nog var morsan en riktig snålkärring redan då alltid. Tjejen heter Eva och det är hon nere till vänster på bilden från Bromma.




Jag kommer inte ihåg om vi gjorde mer än pussades.
Men det var i alla fall den första tjejen som lurade in mej i garderoben.


Det verkar ju som om en annan var helt normal från start, även om
föräldrarna hade problem redan då.

Jag har kommit ut igen fast fortfarande som hetero. Sensmoral: Det är inte alltid så illa som vi tror - ibland är det ännu värre

Eder helt normale vän
Rillarn

2 kommentarer:

  1. Fan du var ju riktigt söt som barn hördudu det kan man ju inte säga om mig även om jag oxå pussades med en liten kvinnlig medelev i lekis.
    Din inte fullt så normale vän PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker