16 juli 2008

Ord på FR - är fruktansvärda

Rillarns inlägg för en spyhink 6:


Alla goda ting är 3 syffe drypan gonnoreé!

Men nog är det märkligt att det är precis tvärtom med det som börjar på FR...

Vi tar först de eländiga FRiskolorna - där stackars elever tvingas lära sej en massa kunskaper som de kanske kan ha nytta av om de skulle få något arbete (lärare kanske). Ofta styrs de av en både penghungrande kapitalist som samtidigt är en kombination av Svensk Bin Laden eller Gandhi.
Jag kan inte inse varför medborgarnas surt intjänade skattepengar i form av sk Skolpeng ska hamna i fickan på dessa.

Då har vi FR...A. Inget har väl under de senasgte åren väckt så mycken harm som regeringens lag att övervaka medborgarna (i själva verket ett permanentande och reglerande av personövervakning under täckmanteln att det handlar om terroristjakt.). Alla vi som tänker själva och int endast går i Statstelevisonens ledband inser ju att vi alltid varit övervakade. Minns exempelvis IB-affären (grundade bl a en journalistisk karrär för J Gilliou). En del av de människor som övervakades på den tiden slapp jobba under mycket lång tid efteråt. De var ju fiender till staten! Exempelvis pga av att de sålt den tvärpolitiksa VietNamBulletinen.

”Övervakad i dag mentalt våldtagen i morgon”

Så har vi ju vår regerings egen gullgosse FR…edrik Reinfeldt...


Sensemoral:

Nudge, nudge. Say no more!


De värsta aningar från

/Rillarn



5 kommentarer:

  1. Ärligt talat skulle jag inte bry mig om en för mig främmande människa, som jag aldrig kommer att träffa, läser mina mejl. Men dumskallarna säger ju att de vill åt terrorister, och skickar en terrorist till en annan att de ska spränga Stadshuset, lär de ju med all sannolikhet kryptera mejlet, så att ingen kan läsa det. Så vad ska de då med FRA till? Det enda de kan göra är alltså att läsa betydelselösa mejl om Gertrud som är otrogen mot Bengan med Olof. Staten missade en liten sak i det hela och det var att göra som USA- förbjuda kryptering. För som det är nu har ju bara en oanvändbar lag. Grattis!

    Föresten har jag länkat till din sida. Den är kul. Tack för att du fick den att hitta dig :) Nu ser du till att länka tillbaka till mig med ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså Fruntimmer Franskmassage Fratanisera Framifrån Frivol.
    Alla ord på FR är inte obehagliga.
    PD.

    SvaraRadera
  3. PD!
    Du kan möjligen ha en slagit huvdet av spiken i kistan där!

    Lucida!
    Det fanns före demokratins införande (om vi nu har det) en hel del som undrade om det verkligen var bra för arbetarna med rösträtt.
    Kunde det inte vara farligt med semsester och någon yttrandefrihet kunde väl inte komma i fråga för Kreti&Pleti.

    ...men inte vill Du väl att Vi ska betrakta Dej som en repressiv typ som anser:
    att det inte spelar någon roll att folks privatliv ifrågasätts
    att frihet att yttra sig att skriva brev och telefonera utan risk för inblandning från statens lakejer utan indivduellt medgivande eller rättslig prövning och dessutom helt utan misstanke om att ett brott ens begåtts???

    Va?
    /Rillarn

    SvaraRadera
  4. Som sagt bryr jag mig inget vidare om ifall någon jag inte känner läser mitt mejl. Men bara för det är jag inte för FRA. Jag är rädd att det här bara är en början till något mer. Det kommer väl sluta med att de sätter upp bevakningskameror och buggar i varje hem.

    Angående kommentaren till mig: Kan du inte länka till själva inlägget, din blogg hittar jag ju till, men jag hittar inte just det jag ska läsa.
    Snyggaste länken på sidan föresten :)

    SvaraRadera
  5. Nu tror jag bestämmt att du kommenterat på fel blogg, men hoppas du får en fin dag iaf =)

    /Angie

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker