16 januari 2009

Den som gapar över mycket...

Rapport från en Spyhink 73:

I dag ringde det på min telefon och den gode vännen Y undrade om jag satt ner och eftersom jag gjorde det så undrade jag vad han hade på hjärtat som var av en sådan väldig dignitet att jag var tvungen åhöra det sittande.
Nu har det hänt sa han, ”Marinstaden har gått i putten”.
Det är med lite blandade känslor som jag tar in det meddelandet.
Konkurser är aldrig roliga men det var representanter för Marinstaden som körde iväg mig och mina grannar ifrån Ryssviken så en viss skadeglädje kunde ju inte undvikas.
Nu kom det ju inte direkt som nån överraskning jag har hela tiden väntat på just den utgången men nu återstår det att se vad som händer härnäst.
Det är vid sådana här tillfällen som man tycker att man skulle ha haft lite pengar undanstoppade och kunna köpa hela rasket på den auktion som borde bli den naturliga följden av konkursen.
Det hade varit mumma att köpa upp området och låta alla dom gamla hyresgästerna flytta tillbaka.
Nu är det ju dessvärre inte så istället kommer antagligen någon av dom stora aktörerna ta över och slutföra projektet.
Men på något sätt tycker jag att det är någon sorts rättvisa som har skipats när nu den förhatlige MH inte kan slå mynt av sin vision utan istället får stå bredvid och se på när någon annan kasserar in vinsten.

Sensmoral:
Man skall inte glädjas åt andras olycka men ibland är det svårt att låta bli.

PD


Tidigare inlägg på Hinken om Ryssviken alias Marinstaden
Och i dagens NVP står det mer om "stackars" Marinstadens ekonomiska tumskruvar.
/red

3 kommentarer:

  1. Hmmm...förklar för en okunning invandrad skåning!! What´s the fuzz??

    SvaraRadera
  2. Nu har jag tröttnat på att granska kommentarer och släppgt på kranen för fullt.

    Det enda som krävs är inloggad på Googlekonto.

    Hoppas det fortfarande kommer lika vänlig påpekanden ändå...


    /red

    SvaraRadera
  3. Jo du Pia ryssviken var mitt hem under ganska många år tills den lede MH skulle exploatera det till en lite finare variant av vad det redan var.
    Och då fick inte dom udda existenserna som redan bebodde viken vara kvar utan vi kördes iväg.
    Om du skärskådar bloggen kan du hitta ett flertal inlägg som relaterar till nämnda ställe.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker