19 december 2008

Proselyter i alla länder förbrödren Eder!

Rillarens rapport för en Spyhink XI:

Det kan ibland vara fan att vara teaterdirektör, som gamle August Blanche sade i slutet av adertonhundratalet.

Det är lika diaboliskt att vara redaktör för en liten blogg på nätet i början av tjugehundratalet asså.

Ibland blir man ju tvungen släppa i väg sånt som kanske borde vila sej en stund till på hårddisken. Ofta blir det tillfälle till rena improvisationer får att tillfredsställa de fåtaliga men befintliga läsarna.

Så kommer det stundom stunder, då redaktören själv tvingas fatta tangentbordet och bestiga Pegasen för att i ett eftertänksamt tillstånd författa ett eget inlägg. Detta har ju hänt tidigare under Hinkens hittills gångna år.

Nu är ett sådant tillfälle.

Jag har tjatat på Hinkens frontfigur (PD) och beordrat honom, bett honom, och bönat att han ska ställa upp för ett Julinspirerat fotografi att lägga in som huvud på sidan. Men den ormen bara slingrar sig. Hans skickar mej förslag på bilder han snott ute på nätet och försöker komma undan. (Han är nog helt enkelt lite lat).

Ett av förslagen ser ut så här:



Varje vän av verklig ordning förstår ju att den inte kan publiceras på en Sekulär Blogg som Hinken.

Just i detta nu medan jag skriver detta dimper det ned ett nytt inlägg från PD.

Och nu har han än en gång lyckats producera ett storverk

Det kommer publiceras snarast och har den intetsägande titeln ”Funderingar på nattkröken”.

Bara så ni vet.

Hur som helst närmar vi oss ett nytt år med Hinken med sjumilasteg.

Och redaktörn hoppas vi kan klämma iväg minst lika många inlägg till under detta nya år.

Rapport från en Spyhink har producerat över sjuttio (70) inlägg under sitt första år.

(Det är nästa 6 inlägg per månad – inte så illa då många är gamla minnen från ungdomen)

Gratulera oss gärna om så ni ids!

Annars är vi glada om Ni läser och ännu gladare om ni kommenterar oss.

Tack för 2008

/red

5 kommentarer:

  1. Nu känner jag att jag måste komma med ett förtydligande.
    Varför spöka ut sig i tomtekläder när man redan är en tomte?
    PD.

    SvaraRadera
  2. Bäste PD, övriga läsare (och bildfluktare)!

    Det torde för alla er intelligenta läsa framgå hur rätt jag hade ovan Dårens egen kommentar.

    Han är inte bara ganska lat utan en mästare i att slingra sej åxå.

    Men nog har väl exempevis Y en kamera annars kanske han kan lånda Din egen och ta det bilder som behövs för att göra rättvisda åt några av årets sista inlägg.

    Dessa är ju till sin karaktär och innehåll sådana att de eljest böra whila till nästa JUL.

    Så snore på nu!

    /redaktionschefen

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är ganska imponerande ändå att lyckas pressa fram ett sjuttiotal minnen från sin egen ungdom. Det finns säkert en del som även jag skulle kunna berätta från min egen uppväxttid, men det gäller att få fram den när det är skrivdags. Ofta kommer idéerna när man står och jobbar eller är ute och går. Då gäller det att ha papper och penna till hands för att nita fast dem på en gång. För uppslag och funderingar har annars en tendens att slinka ur näven likt räven. Eller ålar, eller tvålar.
    Nu ser vi fram emot nästa inlägg. Vad kan PD ha tänkt ut på nattkröken, tro?

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dej om den saken Charlie!
    Jag är även jag helt importerad över den strida strömmen av minnen från en som vid starten inte trodde sig om att kunna prodeucera mer än kanske en tiondel så mycket.
    Det som jag saknar som redaktör, layoutare och allmän gnällspik samt blåslampa är i första hand originalbilder. Ibland går det faktiskt att få fram. Jag och PD har en bekantskapskrets oxkså. Flera av dessa har blivit ombedda städa i sina gamla fotoalbum...
    ...men det går ganska trögt.
    I den mån vi kan plockar vi fram illustationer i alla fall. Vi vill helst inte stjäla andras utan använda egna original.

    Bästa Hälsningar
    från Hinkens redaktion

    PS Det liggar ju fler inlägg i den sk "pipen"
    DS

    SvaraRadera
  5. Jo du charlie det fodras helt klart någon form av "elektrolyt"för att minnas.
    Dom flesta minnena har poppat upp efter att jag har festat.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker