05 december 2008

En afton på kåken

Rapport för en spyhink 64:


Jag har nu äntligen fått sitta på holmen. Alltså Långholmens fängelse och det var ju på tiden kan man tycka.
Jaha vad nu då det är ju nedlagt säger ni.
Och jo det är det men man kan sitta där ändå och käka julmat exempelvis och det gjorde jag tillsammans med mina kollegor för några dagar sedan.
Men först bjöds vi på rundvandring med en för ändamålet plitklädd ciceron.
Det var faktiskt mycket intressant att få veta det gamla fängelsets historia hur det hade börjat som spinnhus för obemedlade fruntimmer för att sluta som kronohäkte via status som riksanstalt.
Vi fick beskåda diverse plågoredskap och titta in i en cell och även ta en promenad i dom berömda tårtbitarna som rastgårdarna kallas.
Och efter det undfägnades vi med en helt godkänd julmiddag inom själva fängelsets tjocka murar.














Det var med andra ord välanvänd tid skulle man kunna säga.

Sensmoral:
Även om jag trivdes gjorde nog inte dom stackars spinnhushjonen det.

Er numera något stinne PD



3 kommentarer:

  1. Allt annat i denna fråga kan jag förstå.

    Men varför släppte de ut dej igen när Du änligen hamnat på rätt plats.

    Eller var det som med sågbocken som gick ut ur vebon?

    /red

    SvaraRadera
  2. Man släpps ut alldeles för tidigt nuförtiden.
    Själv hade jag kunnat sitta och käka ett tag till.

    --
    PD

    SvaraRadera
  3. Fast om Du sitter länge kommer Du antagligen behöva en sån där hink som vi brukar förorda. Fast Du kanske har den med dej redan.

    /red

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker