17 maj 2008

Riga nektar - denna gudars dryck



Rapport från en spyhink 32:


Jag haver idag för första gången på ungefär en trettio år avnjutit en sorts soppa, vid namn Riga Balzam, som jag minns att den hette Riga Nectar för sisådär trettio år sedan. Då hade jag fått en flaska av min broder som han tillskansat sig vid ett besök i Sovjetunionen. Brodern hade varit där i egenskap av yngste forskare under ett konvent för likasinnade biokemister. Denna flaska förärades mej enär ingen annan önskade avnjuta sagda dryck. Själv däremot tyckte jag, att det var helt gudomligt.





Detta på grund av den upplevelse som jag associerar till denna dryck under en bilresa till Umeå, med min dåvarande flickvän B, som själv härstammade från denna norrlandsmetropol.

Resan var på den tiden ungefär sjuttiofem mil lång, som tvunget måste fördrivas på något sätt.

Själv körde jag bilen samtidigt som jag avnjöt denna dryck. Det var en ljusblå Mercedes 190 c 65:a. (Klicka på stjärnan så visas en nästan likadan merca!)


Min följeslagerska föredrog att någonstans utefter vägen att ”äta grynkorv”.

Om man nu både kör bil och samtidigt dricker Riga Nectar kan man lätt bli lite vimmelkantig och det blir inte bättre av att samtidigt bli distraherad av att kontrahenten ”snaskar kotte”. Självklart uppfylldes jag av sådana lustkänslor att själva körningen blev en smula vinglig. Som tur var höll lagens tjänare till någon annan stans. Detta hade annars kunnat inverka menligt på min sexualdrift.

Men som den hingst man ändå ”var” höll jag hårt i ratten, i klimaxens ögonblick, enär det varit besvärligt nog att hålla i några andar rattar och samtidigt framföra fordonet säkert.

Faktum är att jag var tvungen att svänga in på en rastplats för att ge henne en puss för välförättat värv på Eros altare.

Resten av resan förflöt utan intermezzon som kunnat inverka på körningen.

Helgen hos släkten till damsällskapet förflöt utan komplikationer i vällvällig sämja mellan sör- och norrlänningar. Och hemresan blev en sorts upprepning av tidigare övningar.

Sensmoral:
Det finns ju falukorv också

Eder numera ursugna PD

mer info om Riga Balzam




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker