28 maj 2008

Det var bättre förr - ju förr desto bättre


Rapport från en spyhink 36:
(Nytt inlägg om sånt jag retar upp mig på.)

Idag tisdag höll jag på att gå i taket när jag som vanligt stod och bankade skiten ur ett stycke metall lyssnandes på min favoritradiostation.
Plöttsligt utan föregående varning utgår Tommy Blom och ersätts av Ida Mattson. Det kan man väl i och för sig stå ut med men inte det förbannade diskodunket som därpå följde.
Jag trodde först att det måste röra sig om ett olycksfall i arbetet men det visade sig att det var det inte utan istället den nya "förbättrade" varianten av radiostationens inriktning.
Det förhåller sig faktiskt så att jag plägade lyssna på denna station just för att slippa höra på sjuttiotalsdisko som det ju spelas i var och varannan annan radiostation.
Men efter att dom glatt meddelat att nu minsann skulle det spelas åttiotals musik också höll jag på att krepera av ilska ska jag behöva lyssna på Carola också då kan det lika gärna vara för nån måtta på eländet får det sannerligen vara jag trodde i min enfald att den stationen sände för dom som växte upp på sextiotalet och inte hade nåt annat och lyssna på.
Vad är det nu för en radiostation jag ondgör mig över ja har ni inte redan gissat det så är det Vinyl 107,1 som dessutom numera heter Vinyl 107.

Sensmoral: Det blir hädanefter P1!

Er koleriske PD.



Det var Bättre förr!


(Inlägget saknar av förklarliga skäl bilder eftersom det handlar om ångradio. Om ni inte är nöjda får ni läsa kommande inlägg där jag spyr motrsvarande galla över TV - eller också för ni väl skicka en klagoskrift till vår Jourhavande läsarombudsman )
Tekniska Avdelningen


2 kommentarer:

  1. Hörru PD!

    Vem har sagt att P1 håller måttet då? jag saknar Barnens Brevlåda med fabbo Svän!
    P2 är också lika utspätt med dynga Det fylls under vissa delar av Dygnet av Outiset, Mehraba m fl program på ett antal språk som jag inte ens kan stava till (jag är ju ganska bra på att stava i allmmänhet).

    Nej det är ju det jag har sagt tidigare vi borde starta en egen radiokanal.
    Fast risken är ju att Du fyller den med en massa hästjazz som inte jag pallar med.
    Eller också kontaminerar jag med Jimi Hendrix och Cream - och då lär Du väl stoppa tillbaka propparna i öronen eller klippa av strömtillförseln (som han hamnkapten där du bor HeHe).

    Nej det här med Radio för all är ingen lätt match.
    Samma problem råder tyvärr på TV-området. Ju fler stationer det kommer och ju fler du själv kan välja mellan desto fler att välja bort.
    Till slut vill jag ha en egen TV-kanal också. Men det lär ju bli både för dyrt och för kobbigt såp vi får väl fortsätta bloggas istället tills vi faller döda neder av pur utmattning.

    _________________________________________________________________________

    Ditt inlägg borde även skickas till de båda vinylkanaljerna Roffe Arsenius och Tommy Blom på Radio Vinyl.
    Samtidigt måste vui inse att vi är i utdöende.
    Även om jag har god behållning av musik från både 50-, 40-, och 30-talen är det färre och färre som kommer attt få gåshud av Cliff Richard, Louis Aermstrong, Glenn Miller och Bessie Smith. Därför kanske det är taktiskt av Vinylmaffian på 107:an att börja smöra för ungdomarna som växte upp på 70-80 talen åxå.

    Kollegialt från
    RobotRille

    SvaraRadera
  2. Än är jag inte död och jag förväntar mig att få åtnjuta viss förströelse fram till dess och då helst något som inte höjer blodtrycket.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker