15 maj 2008

En dag med släkten


Rapport från en spyhink 31:

Härom veckan sporde min lille son TD om jag inte skulle vilja komma och förgylla tillvaron vid en liten trädgårdsfest. Den skulle anordnas av honom själv och hans kusin DN, i all enkelhet hemma hos gossarna i LÖ kommun.

Kalaset skulle även gästas av min syster ÅD, min äldsta son RD, och DN.s syster U med bihang. Det tyckte jag skulle kunna bli en lagom stillsam tillställning i familjens sköte så jag tackade naturligtvis - ja.

Förväntansfull, anlände jag till platsen för festligheterna åkande på min miljövänliga fyrhjuliga EU moped, vid tiotiden på förmiddagen.

När jag kom fram så var de båda fest arrangörerna borta för att införskaffa diverse förnödenheter till själva kalaset, men jag gjorde mig raskt hemmastadd i det vackra vädret på deras uteplats och inväntade det som komma skulle.

När dom båda festfixarna kom hem, visade det sig att dom hade varit förutseende nog att bunkra upp med en försvarlig mängd öl, som måste avsmakas och bedömas duga.

Så vi satte genast igång med den grannlaga uppgiften att smaka och bedöma och medan vi höll på med det dök äldste sonen upp, även han medförande maltdrycker som ju måste avsmakas och bedömas.

Efter moget övervägande kom vi fram till att hela testet måste göras om en gång till ...

Till slut kunde vi konstatera att vi tyckte att dom dög.

Så anlände äntligen dom övriga gästerna och festen kunde börja så det grillades diverse köttbitar och lite annat smått och gott som avnjöts under angenäma former.

När maten så var slut blev vi som vanligt en smula rastlösa och började fundera på någon sorts gemensamma aktiviteter för att avrunda en hittills perfekt dag.

Det blev ”träsk rejs” med mopeden i ett litet surhål som blev större och djupare vart efter tiden gick.

Min lille son TD som har ärvt någon sorts urtidsenvishet, förmodligen ifrån sin moder (det kan i alla fall inte vara från mig, väl?), vann tävlingen om vem som lerade ned sig mest med hundra poäng av hundra möjliga.


(Ryggtavlan efter övningens slutförande)

(Nedan kan nu se 4 Hjuklingen före och efter övningen.)




























Efter noggrann avspolning med trädgårdsslang kunde man se till sist känna igen honom igen och sen var den dagen slut.

Sensmoral:
Det kostar att vara värst.


Eder fridfulle PD




Film med lille TD i lergropen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker