23 maj 2008

Nu får det fanimej vara nog


Rapport från en spyhink 34:

(ett mer politiskt inlägg än vanligt - men väl så viktigt)

Idag så skulle jag tanka mopeden som jag plägar att terrorisera min omgivning med när jag till min häpnad upptäcker att dom har höjt priset igen.

Förra gången jag skulle tanka mopeden så hade dom höjt samma dag och nu likadant. Det får mig att börja undra om det inte är nån sorts sammansvärjning på gång.

Det är ju tur att jag inte tankar mopeden lika ofta som jag tankade bilen på den tiden jag brukade ett dylikt fordon för då skulle det ha blivit jävligt dyrt vid det här laget.

Redan när jag körde bil hade jag vissa funderingar på att bygga mig ett gengasaggregat och snuva överheten på deras surt förvärvade skatteintäkter men det föll på dels tidsbrist och dels rent tidsrelaterade skäl.

Men nu jävlar är måttet rågat! Nu ska det bli av om inte annat så för att jag gillar att jävlas med dom som jävlas med mig och dessutom har jag ju inte så mycket annat att bli upphetsad av nu för tiden.

Jag är väl medveten om att det lilla som moppen förbrukar är försumbart i det stora hela men som man säger många bäckar små.

Uppmaning:
Så upp till kamp protestera!

Skriv på listor eller bygg ett eget aggregat för nu är det krig!

Er hete PD.

Bensinskatteupproret

Mer om Gengas och aggregat

Klimatfaktorer (meterologisk vetenskap)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker