21 november 2008

Saker jag retar upp mej på


Rapport från en Spyhink 59:

Idag vart jag om inte häpen men ändå en smula upprörd.

Min gode vän Y och jag hade tänkt oss att en god och vällagad måltid skulle smaka bra efter en dag av mekaniserande med raggarbjucken (motoriserad ”ungdoms” Buick, red).

Därför beslöt vi oss för att besöka ett för avseendet som vi ansåg lämpligt etablissemang.

Eftersom vi under själva mekaniserandet hade stärkt oss med diverse malthaltiga drycker tyckte vi att det var lämpligt att transportera oss till mathaket med taxi.

Sagt och gjort taxi rekvirerades och vi kunde anlända till utvalt utfodringsetablissemang i god ordning.

Vid ankomsten möttes vi av en synbart generad krögare som upplyste oss om att eftersom vi voro druckna inte kunde få inträde till dom hägrande kulinariska utsvävningarna som vi åstundade.

Eftersom jag är en ganska bestämd herre så frågade jag krögaren ödmjukt om Y och jag någonsin hade betett oss illa när vi gästat hans restaurisation och eftersom svaret var nekande så sa jag då så och vinkade åt Y att det var bara att knalla in.

Nu är det så att jag är inte nån jävla idiot bara för att jag är en dåre så jag begrep ju tämmeligen direkt att här måste samhällets representanter ha varit och haft åsikter om klientelets nykterhet och ve den som går på krogen och dricker högskattad alkohol och dessutom blir en smula berusad.

Så här hade förmodligen hade staten utfärdat en sk skarp not och påtalat det olämpliga i att kunderna blev berusade av den högbeskattade ölen.

Så kan det ju inte få vara i det oskyldiga Sverige där vi vare sig har haft IB-affärer eller ett FRA som olovandes har spionerat på oss helt oförblommerat sen andra världskriget.

Så vi lovade den stackars förtvivlade krögaren att bara vi får käk så dricker vi alkoholfritt.

Det förhåller sig faktiskt så att det var själva maten som föranledde vårt besök eftersom nämnda mathak tillhandahåller ypperlig föda till rimliga priser.

Men jag är en fri man i ett fritt land och jag vill gärna bestämma själv vad som är en lämplig måltidsdryck jag förbehåller mig rätten att avgöra vad jag tål själv men det tycker tydligen inte diverse politiker som de facto är avlönade av mig och oss andra dödliga.

Maten smakade bra trots den mediokra drycken så all heder åt den stackars hårt prövade krögaren som sig själv oförskyllt var tvungen att neka oss en komplett kulinarisk upplevelse.

Jag lovar jag kommer tillbaka för käket är mer än OK.

Jo krogen heter sjöpärlan och det är en pärla bara så att ni vet.

Sensmoral. Utan diverse folkpartister och andra förbudsivrare skulle livet vara om inte lättare så åtminstone trevligare.

Er uttorkade PD

/Red: "Detta inlägg är en aning försenat och skrevs en dag i september 2008 - bara så att ni vet det"


2 kommentarer:

  1. Instämmer till fullo med talaren!!
    Mia 6 Tommy

    SvaraRadera
  2. Jo ni Mia och Tommy i det här landet förväntas man vara myndig vid arton års ålder men bara när man ska rösta och det gör ju inte jag.
    PD.
    PS. Y hälsar.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker