25 november 2008

Julefrid i Sollentuna.


Rapport för en spyhink 60:

Tomten kom tidigt i år till dom stackars hemlösa i Sollentuna.
Tomten kom i form av kronofogdemyndigheten och hade bara hårda klappar till dom hemlösa.
Vad är det jag svamlar om?
Jo idag när jag läste morgontidningen så fick jag se något som jag ånyo blev upprörd över.
Ett antal hemlösa hade hittat ett övergivet industriområde ute i skogen där dom trodde att dom inte störde nån men det var ju förståss rena utopin att tro det.
Sollentunas politiker kunde inte tåla att dom hemlösa löste sin bostadssituation på egen hand utan kände att här måste dom agera kraftfullt.
Dock inte för att lösa bostadsfrågan för dom som det gällde utan helt enkelt så skulle dom köras iväg helst så långt som möjligt.
Och med hjälp av kronofogdemyndigheten och även polismakten rensade dom stället.
Sverige är ett land som skickar både pengar och hjälpsändningar till behövande människor på andra sidan jordklotet och det är ju bra men ve den som har det taskigt här hemma dom förgiftar man(se tidigare inlägg)och kör iväg.
Empati det är väl ett ord som inte ingår i en kommunalpolitikers vokabulär och det är kanske på tiden att fundera över vilka som är satta att förvalta våra kommuner och landsting.
Jag antar att dessa folkvalda representanter för Sollentuna kommun helst såg att luffarna gick och hängde sig så skulle problemet vara löst.
Som tiderna är just nu kan faktiskt vem som helst bli av med jobbet och hamna utanför och då vill man inte bo i Sollentuna.

Sensmoral:
Det skjuts på tok för lite nu för tiden


Er empatiske PD




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker