22 mars 2008

Björnpasta världens bästa handrengöringsmedel!

Rapport från en spyhink 10:

När jag var i femtonårsåldern så umgicks jag ganska mycket med min lille vän RO vars fader hade ett stort garage där vi kunde pilla med våra mopeder.

Där både reparerades och trimmades det av hjärtans lust dagarna i ända jag tror att det konsumerades en och annan mellanöl emellanåt också.

Den här dagen hade vi i vanlig ordning skruvat med våra mopeder varvid en viss svärta kunde skönjas på våra händer efter att vi var klara med mekandet.

Har du något som man kan tvätta sig med frågade jag RO jodå det finns björnpasta sa han björnpasta sa jag vad är det för något ? det är världens bästa handrengöringsmedel - tar bort allt, sa han.

Ta hit lite då så att jag kan vaska av mig sa jag så han tog fram en burk med några vita flingor i. Skare se ut så där? frågade jag. Jodå, ta lite i handen och häll på lite vatten så ska du se att du kommer att bli renare än någonsin, sa han.

Sagt och gjort jag höll fram ena näven och fick lite flingor i den, sen gick jag till vattenkranen och började gnida in händerna med undermedlet.

Plötsligt började det svida något alldeles hårresande och händerna vart alldeles röda presis som om jag skulle ha bränt mig.

Vad fan är det här vrålade jag till RO?

Det är nog bäst att du sköljer ordentligt för det är kaustiksoda! sa han och försvann ut genom dörren och var spårlöst försvunnen innan jag kunde få tag i honom.

Jag var ju tvungen att stå ett bra tag och skölja av händerna tills allt var borta innan jakten kunde börja, så när jag väl kom ut ur garaget så hade han gått upp i rök och jag hittade honom inte förrän långt senare på ungdomsgården och då hade redan mina heta känslor svalnat så allt var lugnt igen.


Sensmoral:

Lita aldrig på att saker är vad de sägs att vara - kontrollera själv.


Hälsningar

/PDD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker