01 februari 2009

Kedjebrev - ett djävulens påfund


Rapport från en Spyhink 75:


Jag har blivit utvald av min bloggarkollega, Pia, att delta i en kedjebrevsliknande form av
cyber-gemenskap.
Det gäller att tänka ut tre saker på kroppen som man tycker alldeles extra bra
om.
Hur nu detta ska gå till när kroppen nu mera mest är i vägen.
Och eftersom jag är
skeptiskt inställd till kedjebrevskonceptet så är det mycket motvilligt som jag nu nedtecknar följande.

Tre saker på min kropp som jag (PD), är extra nöjd med:

1. Mina fötter. Med dom står jag stadigt förankrad i däcket när stormarna viner och världen gungar. Dessutom hade det varit lite svårt att nå ned till däcket om jag inte hade dom.



2. Mina händer. Med dom förvärvar jag mitt levebröd så att jag slipper svälta. Dom är ju även bra att ha om det kliar på något obskyrt ställe på den övriga kroppen.



3. Skallen, själva kronan på verket så att säga. Med den tänker jag ut alla sliskigheter som publiceras på detta forum. Den är dessutom alldeles utmärkt till att sätta en mössa på så jag slipper att frysa om öronen när det är kallt.


Så var den lilla delen av åtagandet avklarat. Nästa lilla punkt på programmet förespråkar att jag ska utsätta trenne andra bloggkollegor för samma lilla trick. Nu kan ju detta dessvärre uppfattas som störande - så jag passar där. Dock, om någon av mina kära läsare har lust och tid så är ni välkomna att anta utmaningen.

Kolla i så fall Pias blogg och hälsa ifrån mig.

Sen skulle man sätta dit en skylt som upplyser om att man är narcissist också och den kommer här.


Är alla nöjda och glada nu?
Om så är fallet Pia lilla så vill jag nu utmana dig.
Det är helt frivilligt naturligtvis och mina jugoslaviska vänner lämnar dig i fred, även om du inte antar utmaningen.
Jag misstänker att Du som de flesta andra kvinnor är mycket intresserad av astrologi.


Uppgiften du får är därför, att efter att ha läst om mitt liv och leverne tala om för mig - vilket stjärntecken jag är född i.


Det ska väl inte vara så svårt?!


Sensmoral:
Du blir som du umgås
.


Högaktningsfullt
PD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker