15 maj 2009

Välkommen till mitt nya hem

Rapport för en Spyhink 89:

Det har varit så en tid att lille PD har känt sig en smula dyster.
Trots försök med både shopping och brudraggning har det inte direkt känts bättre.
Så vad göra?
Tja den här gången tänkte jag att ett frontalangrepp på pudelns kärna kanske skulle vara på sin plats.

Själva problemet har ju som ni kanske har förstått av tidigare inlägg bestått i att min bostad har blivit en smula vansklig att vistas i.
Så något radikalt måste göras för att lille PDs sinnesfrid skulle bli i balans igen.
Då finns det ett antal alternativ för att lura den ständigt lurande Davy Jones.
Dock kan jag säga att flytta iland det är inte ett alternativ hellre drunknar jag.
Då återstår bara två valmöjligheter.
Täta den befintliga gamla skorven eller skaffa något annat.
Den gamla bostaden har ju egentligen bara varit ett provisorium i väntan på något mera beständigt.
Så då återstår ju egentligen bara ett alternativ nämligen att byta fartyg.

Nu är det så att ett gammalt ordspråk säger att när nöden är som störst är hjälpen som närmast.
Så var det nu också.
Och simsalabim så trampar jag nu däcket på ett fartyg som bara har funnits där och väntat på att jag skulle förstå att det var vi två.
Så nu säger jag välkomna till mitt nya hem.



Ni skall nu få en liten rundvandring i mitt nya rike.
Om vi börjar på akterdäck så kan man redan där se att det är en viss skillnad mot tidigare.




Fartyget har så väldiga proportioner att man måste förflytta sig med moped över däck för att hinna till styrhytten i tid för att manövrera efter att man lossat tamparna.



Och väl i styrhytten är det bara att greppa ratten för att styra ut på dom vida blå vidderna.



Och lämna dom gamla bekymren efter sig.


Nåväl man ska bo också inte bara roa sig så titta gärna ner i min lilla kajuta där djupt ner under havsytan skall jag nu bo.



Men morgonkaffet avnjuter jag nog med lite utsikt över environgerna och det är ju inte direkt den sämsta utsikt man kan ha



eller hur?
Så nu sitter PD där och tittar på utsikten och han är så lycklig.

Sensmoral:
Ge inte upp hjälpen är närmare än du tror.

Eder euforiske PD




5 kommentarer:

  1. Man får gratulera, det ser riktigt snyggt ut. Nästa gång jag är i huvudstaden ska jag spana efter ditt flytande palats.

    SvaraRadera
  2. Ja du Charlie man får tacka och är jag hemma är du välkommen in på en förfriskning.
    Om det finns nåt hemma.
    PD.

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir för din skull!

    Ser ju väldigt trevligt och inbjudande ut PD.

    God fortsättning med ditt nuvarande "flow".

    kram kram

    SvaraRadera
  4. ja Julia var ju ett gammalt nick på google, som du vet. Men det här är bara gamla vanliga witchbitch som försöker kommentera. ska försöka fixa till det där, när tid och ork tillåter.

    SvaraRadera
  5. Jo du Julia/Birgitta jag får tacka så ödmjukt
    för din omtanke.
    Jag trivs faktiskt jävligt bra rent utsagt och
    jag antar att mina söner kommer och hälsar på
    sin gamle far lite oftare nu när jag har fått ett anständigt boende.
    Jag vill även gratulera och lyckönska dig till ditt nya val i livet.
    Jag hoppas det funkar för dig.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker