19 oktober 2008

En höstbetraktelse eller en dag på Holmen


Rapport för en Spyhink 55:


Min gamle vän Y som jag har omnämt vid några tidigare tillfällen i detta medium lider (man kan iallafall inte säga att han njuter av det) av ett litet handikapp som yttrar sig i att det för mobiliteten tämmeligen väsentliga kroppsdelar fattas. Nåväl han tyckte i alla fall tyckte härom dagen att vi skulle ägna oss åt lite friluftsliv.

Och även jag tyckte det skulle kunna vara trevligt enär vädret var för årstiden någorlunda hyggligt.
Nu är det som sagt så att den gode Y har lite problem med att vandra omkring i naturens sköte, men vafan problem, dom är ju till för att kringgås så jag tog helt sonika och lastade honom och hans älskade hund D tillsammans med en lämplig mängd flytande charm på släpvagnen och gasade ut på den natursköna oasen Långholmen.


Långholmen är en av kungliga huvudkomunens många öar och har tidigare hyst ett fängelse inom sina domäner men detta är numera omvandlat till en sorts hotell
Det är också ett slags stadspark, med faktiskt även i mitt tycke trevlig omgivning.


Högst upp (nästan) på den lilla holmen ligger det ett litet kafé som heter ”Mors stuga”. Detta kan jag rekommendera.

Så naturligtvis intog även vi en kopp kaffe med tilltugg där innan vi började utforska environgerna lite närmare.
Och jag kan välan säga som så att frånsett diverse förargliga trappor och andra hinder så var det en i mitt tycke ändå en behaglig dag.

Sensmoral:
Hellre vänen i vagnen på Holmen än i buren efter Båtturen!


P ”skogsmulle” D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker