28 april 2009

Uppmuntran ala PD del: 2


Rapport för en Spyhink 86:

Mitt försök till uppmuntran av mig själv medelst shopping gav inte något mera varaktigt resultat.
Så tillbaka till den gråa vardagen så var det väl bara sviterna av ölen som var någorlunda varaktiga.
Så då var man tillbaka i ruta ett igen.

Men vad fan skam den som ger sig.
Så efter några dagars fundering kom jag fram till att brudraggning var skojigt åtminstone i min ungdom så varför inte prova på det?
Nu är det emellertid så att jag har legat av mig en smula under åren så något hjälpmedel kunde nog behövas tänkte jag.

Nu har jag ju förståss inte någon röd sportbil och båten håller ju på att sjunka så vad fan skulle jag ta till?
Det sägs att hundtricket är osvikligt så jag fick välan ordna med ett dylikt djur.
I bekantskapskretsen finns det ett perfekt exemplar av den arten för att locka till sig damer med.



Lilla D som hon heter är ett perfekt litet charmtroll som nog skulle få det hårdaste hjärta att vekna tänkte jag.
Så sagt och gjort en solig vårlördag lastade jag det lilla livet på mitt fordon och drog ut i spenaten.


Reaktionerna uteblev inte.
Den lilla valpen drog till sig damer som flugor till något hon lämnat efter sig.




Och en del av dom kanske var lite väl unga.



Grejen var bara den att det var hunden och inte "hussen" som dom gullade med.
Så även denna gång gick jag bet men jag fick ju i alla fall lite solbränna och ont i benen.

Sensmoral:
Om du vill umgås med någon som verkligen gillar dig - Umgås med dig själv.



Er ständigt sökande PD


4 kommentarer:

  1. Hahahhahaha...du är för kul du!! Lilla D är i vilket fall som helst jättegullig och jag tror nog att du fick din beskärda del av uppmärksamhet!! Allt väl med dig PD??

    SvaraRadera
  2. Jo hej du Pia.
    Själv mår jag som vanligt men jag har lite problem med "vatten i källaren" så det är dags att byta bostad.
    PD.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte riktigt vilken av damerna som inte skulle vara för ung för dej?

    Såvitt jag kan se verkar inte ens deras sammanlagda ålder komma upp till din egen!


    /red

    SvaraRadera
  4. Min bäste Rillare om damerna skulle ha varit i min ålder så trasslade dom nog in sig i sina rullatorer så dom inte hann fram.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker