20 september 2010

Hinkens granskning av valet del 4:


När jag nu under stor vånda skriver detta på kvällen före valdagen kan jag bara konstatera att jag inte har blivit ett dugg klokare efter att ha försökt följa med i dom olika debatterna.

Jag kan nog bara säga att kandidaterna till kommande mandatperiods styrande har talat fullständig sanning en enda gång och det var under partiledardebatten när dom sa att dom andra ljög.

Det rödgröna blocket tänker uppenbarligen leda in Sverige i en ny lånekarusell nu när vi just har tagit oss igenom en tung skuldsanering.
Och den borgerliga alliansen hade tänkt sig att köra på i samma spår som dom har börjat med.

Båda sidor talar gärna vitt och brett om det farliga med att SD skulle kunna ta sig in i riksdagen det dom inte säger är att dom har bjudit in dom själva genom att inte ta till sig väljarnas missnöje utan istället försökt sopa besvärliga frågor under mattan.

Ingen av dom får mitt förtroende den här gången heller utan jag stannar hemma och gör något annat i stället.


Sensmoral: Att rösta för själva röstandets skull är ju egentligen bara slöseri med resurser.
Er politiske vilde PD.


Tillägg i efterskott efter läsares kommentar:

Funderade en stund på vad Du menade TiniTut

Så kom jag på det (tror jag) så här alltså inga Skator eller Sparvhökar utan endast personer som kan ge svar på tal och verkligen förstår att i Liberalernas Sverige är alla Jämlik men vissa mer än de övriga.



Bästa hälsningar

/red



9 kommentarer:

  1. Redaktörn vill bara erkänna att han varit alltför upptagen de senaste vekorna pågrund av aktivt engagemang i valrörelsen på hemorten. Därför har inte detta inlägg kunnat införas förrän dagen efter val och valvaka puh!

    Så vill jag dessutom passa på att fråga dej min Käre vän och trätobroder som jusällan eller aldrig svarar i telefon (skype) om Du tor du kunnat göra bättre ifrån dej om du ställt upp på valbar plats för något parti än som väljare?

    Kanske du rent av borde starta ett eget parti
    "Sveriges Soffliggare samlingsparti"

    Men det kanske till och med skulle kunna engagera dej?!

    /red
    (i alla välmening som vanligt)

    SvaraRadera
  2. Tjära redaktör hur skulle jag kunna ställa upp för något parti som har ett kriminellt förflutet.
    Då skulle sannolikt Janne Josefsson nosa upp dom berömda mintkakorna som jag nämnt här vid något tidigare tillfälle.
    PD.

    SvaraRadera
  3. Vilka mintkakor - var står det om dem?
    /red

    SvaraRadera
  4. Men vad tusan läser du inte bloggen?
    Det perfekta brottet tror jag det hette.
    PD.

    SvaraRadera
  5. "tror" - Du läser ju hinken som faan bibeln!

    SvaraRadera
  6. Bibeln, hehe. Ja herrens vägar äro outhärdliga.
    Jag har växt ifrån min blogg, så jag har flyttat på mig, ibland känns ormskinnet lite trångt, och då är det dags att ömsa.
    Har naturligtvis tagit er med mig, och hoppas på att få smaka de där beryktade mintkakorna någon eftermiddag, kanske till en kopp kaffe på bit.
    Sedan tycker jag att det är dags att byta ut den där sparvhöken till höger på bilden, eller ska jag säga skatan.

    Kram från Tini Tut

    SvaraRadera
  7. Tjena Tini!
    Hur kan man växa ur en blogg?
    i vårt fall verkar det som om den snarare växer i från oss. Vi blir bara barnsligare hela tiden.
    Vart har Du tagit vägen nu då kan man få en länke eller nåt så det går att hitta dit?!
    /red

    SvaraRadera
  8. Hör du Tini dom däringa mintkakorna är uppätna för flera år sedan men går ju att ersätta med annat lämpligt tilltugg.
    Och sedan emotsätter jag mig bestämt att du liknar politiker vid skator.
    Jag har nämligen ett visst förhållande till sådana kloka djur.
    Läs om Sture här på bloggen.
    PD.

    SvaraRadera
  9. Ja du Rillaren, det är inte så att jag blivit fetare, snarare så har jag tappat en del kilon i ren självbevarelsedrift. Jag har heller inte gått och blivit gravid, för det är väl som min mamma brukar säga, att jag inte är stilla nog så länge att det skulle kunna ske, hehe allt vet hon inte....
    Nä det var min narcissistiska ådra som tvingade mig bort från min kära blogg.
    Ny blogg på www.tinitut.com
    PD ja det är väl inte så konstigt att mintkakorna är uppätna då de uppenbarligen skulle vara lika gamla som inlägget.
    Men jag ser fram emot att det blir andra bullar så det är inga problem. Ja du har så rätt om skatorna, vet inte vad som flög i mig...hehe

    Kram till er Tini Tut (Ler)

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker