21 augusti 2010

Har han stannat i västen eller är han bara ute och sylar?

Nu har det ju gått flera månader sedan Du kära läsare fick ta del av något nytt äventyr från allas vår käre PD.
Var är han?
Vad gör han?
Vad händer???

Har han äntligen blivit insydd för någon av sina många förseelser eller har han flytt fältet undan kronofogdar och borgenärer?

Är han deprimerad eller helt enkelt bara helt less på livet ekonomin och kärleken. (Det kan vara i en annan o-ordning åxå - men vad faan!

Jag vet inte alls, trots att jag är den som rattar hela bloggen s å s.
PD är och har alltid varit om än oerhört vänlig och kamratlig en mussla och glidare.
Det har Du väl redan begripit käre läsare - men jag berättar det i alla fall.

Sist jag snackade med snubben så var han oerhört upptagen med att renovera motorn på sin ägandes bogserbåt.
Denna kördes ju sönder i vintras under en bunkringsresa.

Nu i helgen ska vännen PD tillsammans med andra medspelare i livets stora roultettespel logera och dinera ute i min och hyrestantens boningar. Det brukar gå vilt till, ska jag säga.
Allt om detta är verkligen inte berättat ännu.

Det hela föranleds av att vännen PD (han med Hinken) ska få hjälp att hämta hem sin lilla "racer boat".
Förhoppningsvis kommer detta att sätt eld i ändan på husse att renovera objektet i fråga.


Vi återkommer när PD sovit av sig ett antal rus och skruvat färdigt i maskinrummet.

Bästa Hälsningar
Redaktörn

6 kommentarer:

  1. Jo den däringa maskin renoveringen gick ju åt självaste fandern.
    Men med uppbådande av mina sista krafter (och med benäget bistånd av min systerdotter U) så blev det till slut en tämmeligen hemul historia i alla fall den däringa kryssningen även om det kajkryssades.
    OK för mussla när det gäller mina egna angelägenheter men undanglidare?
    Själv anser jag att jag är tämmeligen rak i mina åsikter om dock en smula diplomatisk när det behövs.
    OK det har varit lite tyst i från min sida men det har sina rutiga och randiga skäl.
    Dels gick min högt ärade broder bort helt plötsligt i en åkomma som borde vara vikt för mig med tanke på hur jag har misshushållat med min kropp under åren.
    Det var tungt.
    Jag har inte fattat det riktigt än.
    Han skötte sig och drunknade i sömnen PGA vatten i lungorna.
    Om det är någon som har rikligt med den varan i sina lungor är det faktiskt jag som lider av en sorts ödem.
    Och så vill redaktören att jag ska vara rolig också och jo då det kommer nog vad det lider men giv mig åtmindstone en liten respit så kommer jag nog igen.
    Men tjat brukar oftast generera motsatsen eftersom jag kan vara tjurig också.
    Dessutom har den höga luftfuktigheten under denna sommar knappast bidragit till vare sig spirituell eller mera vardaglig förmåga tvärt om jag har helt enkelt haft lite svårt att få luft.
    PD.

    SvaraRadera
  2. Vem tjatar?
    Mussla eller inte?!
    Musslor odlas växande på rep i vatten
    - Du växer på ett fartyg som hänger i tampar från en kaj.
    Inte så stor skilnad tycker jag.
    Vi beklagar sorgen och hoppas Du kommer glidande snart och hälsar på i Blåggen på riktigt med ett äkta inlägg i stället för att bara smussla in hela text som kommentarer till redaktionell text.

    Absolut Vänligen
    och helt utan tjatfaktor
    /red

    SvaraRadera
  3. Musslor består ju också av ett hårt yttre skal, och ett inre skal med fint skimmer, ju äldre musslan blir desto tjockare blir det inre skalet för att försvara sig mot både det ena och det andra. Sedan är det ju också så att av alla olika arter av musslor så är det inte alla som kan producera pärlor. hehe.
    Beklagar också sorgen och hoppas att vi snart får dig tillbaka.
    Kram Tini tut

    SvaraRadera
  4. Spännande det där Tiny!
    (Hur ska man tolka ditt alias egentligen)

    Visst inte att Du var så påläst på musslor. (Vad det nu kan bero på).
    Men du är ju allmänbildad och även mycket intresserad av botanik har jag förstått.
    Kanske vi skulle ha inviterat dej också till
    helgens dissektion av marina dekpoder.

    PD kommer i alla fall över tillsammans med an annan polare. Hyrestanten har öppet deklarerat att hon inte tänker stå vid spisen och ser4va oss hela helgen. Men samtuidigt har hon satt igång med diverse förberedelser (Maträtter av olika slag).
    Och några skaldjur blir det inte. Detta eftersom redaktörshushållet redan avnjutit dessa så många gångre redan (vissa mycket goda andra så dåluiga att de flesta av dem åkte direkt i skalpåsen utan avätning).

    Såeremedebah!
    De bästa hälsningar till alla Hinkens läsare.
    Efter denna helg tror i alla falla jag att vännen PD vaknar till en aning och tar sitt medborgerliga ansvar.

    Jag menar visst är det en stor förlust att mista en bror. Men...
    ...alla vi andra bröder och systrar i förskingringen behöver ju även vi ett ord på vägen eller hur?!

    /red

    SvaraRadera
  5. Klok flicka den däringa Tutan.
    PD.

    SvaraRadera
  6. Jaa Du PD
    det vore ju nåt för dej va?

    Tänk bara Tutan på Titan!

    Vi har ju pratat om det där med barnarov eller hur...

    /red

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker