13 juli 2009

Semesternöje

Rapport för en Spyhink 95:

Ja då har den efterlängtade och välbehövliga semestern infunnit sig och eftersom svininfluensan härjar runt om i världen så bestämde jag mig för att roa mig på hemmaplan.

Efter att jag i två veckor gått och svettats på verkstaden i den tropiska värmen som infunnit sig på våra breddgrader vart det då äntligen semester.

Och som vanligt infann sig det mera normala svenska sommarvädret redan på fredagen före semestern.





Men vad fan man är ju inte gjord av socker heller så det var ju bara att masa sig ut på däck och påbörja det som jag hade planerat att jag skulle ägna
min dyrbara fritid åt.

Läcktätning av vattentank stod överst på programmet.
Vattentanken som rymmer så där en två och en halv kubik är inbyggd i en annan större tank som används som barlasttank.

Den läcker den med men eftersom jag inte ämnar använda mitt stolta skepp i någon kommersiell verksamhet behövs inte den så det räcker att täta den inre tanken
Som ju skall förse mig med tvättvatten och i viss mån kaffevatten annars är ju vatten som bekant ett farligt gift.


Nåväl efter att manluckan på vederbörligt sätt avlyfts sänkte jag så ner min smidiga kropp i den rostiga tanken för att påbörja det inte helt renliga arbetet.


Min yngste son TD hade rest upp från dom sydvästra delarna av landet för att hjälpa sin gamle far under en vecka.


Men han var som vanligt bara intresserad av att dricka öl och lata sig så jag fick som vanligt göra hela jobbet själv.


Nåväl efter en vecka med visst uppehåll för dom värsta regnskurarna är nu rosten bortknackad och själva svetsarbetet kan påbörjas.
Men först måste jag komma ihåg vem som har lånat mitt svetsaggregat så det blir nästa veckas bekymmer.

Sensmoral: Själv är bästa drägg eller hur det nu stavas.


Er brune men dock ej solbrynte
PD



2 kommentarer:

  1. Oj, har missat att kolla här på någon eller ett par veckor. Trevligt med semester, slitigt att knacka rost dock... men det mesta går att lösa med öl och en stor slägga.

    SvaraRadera
  2. 1056.
    Det löste sig alldeles förträffligt med hjälp av öl och trycklufthammare.
    Sen var det ju inte helt fel att skicka ner knallhatten i hålet eftersom det inte var konstruerat för en så välbyggd herre som mig.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker