17 juni 2009

Ryssviken - Hur gick det sen


Rapport för en spyhink 92:

När nu den berömda filmen har återutsänts har det liksom efter förra gången kommit en hel del förfrågningar om vad som hände sen.
Och efter moget övervägande har jag bestämt mig för att iallafall i allmänna ordalag försöka redovisa det.
Hur det gick för mig det har jag ju skrivit om här tidigare i Flytten från Ryssviken ur askan i elden och den som inte har läst det kan ju roa sig med att göra det.
Dom övriga hyresgästerna har gått lite olika öden tillmötes men det synes mig som att majoriteten har fått ge upp.
Det är ganska svårt att hålla kontakten med alla som bodde där så jag kan inte redovisa alla men av dom som jag fortfarande har kontakt med är vi fyra stycken som fortfarande har båt.
Två av dom har fått nya problem med kajplats och en av dom har flyttat iland eftersom han ligger på svaj utan elanslutning.
En av husbåtarna ligger fortfarande kvar i marinstaden men eftersom marinstaden har hamnat på dekis är det osäkert vad som händer med den.
Det ligger också tre nya husbåtar i marinstaden som ägarna har betalat åtskilliga miljoner för och deras framtid är vad jag förstår lika oviss den.
Så mig synes det som att det hela var ganska onödigt i slutändan.

Sensmoral:
Har vi sett det förut?


Er kritiskt granskande
PD


Mer bakgrund:
Om Marinstaden (fd Ryssviken) och dess ekonomi ur Dagens Insustri
/red


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
eXTReMe Tracker