02 mars 2009

Den där PD - vem är det del 2

Rapport för en Spyhink 82:

Ja vem är det egentligen som står bakom dessa initialer det undrade jag med.
Och hur ska man nu ta reda på det då?
Jag roade mig en afton med att kolla min användarprofil och där har jag ju fyllt i diverse upplysningar om mig själv.
Överst står det att jag är man och det stämmer ju även om det var nära att jag skulle platsa i en lika dan kör som Wiener Sängerknaben vid ett tillfälle när slipbandet small av på bandslipen.
Det var bara overallen som miste sin personlighet den gången visserligen fick jag ett rekorderligt blåmärke på ena låret men det kan man stå ut med.
Sen har jag uppgivit att jag är verksam inom den maritima sektorn.
Och det har 16900 andra också gjort så där är man i gott sällskap.
Nu finns det ju tydligen diverse olika yrkesgrupper inom det maritima arbetsfältet så under yrke skrev jag att jag är kallsmed.
Det var det tydligen bara jag som gjorde.
Vad gör då en kallsmed undrar ni då.
Det har jag undrat länge, jag med, men i stort sett så är det desamma som vanligt smide det är bara det att jag formar metallen kallt utan värme.
Ja sen var det då den rent geografiska positionen och där har jag skrivit Stockholm och det har 17300 andra bloggare också gjort.
I landet Sverige finns det 149000 bloggerbloggare så där behöver jag inte känna mig ensam direkt.
Så kommer vi in på intressen och där skrev jag skriva anekdoter och dricka öl.
Det var bara jag som gillar att skriva anekdoter men vi är 39 stycken som gillar att dricka öl lite märkligt kan man tycka bryggerinäringen måste befinna sig i nedgång.
På favoritfilmer har jag angivit att dokumentärer är vad jag helst tittar på och det var det en gubbe till som också tyckte.
När vi kommer in på favorit musik känner jag mig ganska ensam för det är bara jag som lyssnar på ”Hästjazz” och gammal hederlig ”Rock´n Roll”.
Dessutom är jag ensam om att läsa i princip allt.
Jaha vart vi något klokare av det här då.
Nej.
Men det visar att jag är tämmeligen unik och vem fan vill vara som alla andra?

Sensmoral:
Det finns bara en av dig och det är du.



Er oefterhärmelige

PD

6 kommentarer:

  1. Ja du Lilla Lotta det där sista går ju att lösa.
    Det är bara att hojta till.
    PD.

    SvaraRadera
  2. Jaså det säger du -PD?
    och vem hade du tänkt skulle lyfta påre dårå!

    Öh!

    SvaraRadera
  3. Bästa Lotta!

    Vi skulle gärna vilja att Du berättade lite mer om dej själv och hur Du upptäckte vår blogg!

    /redaktionen

    (Se upp för PD! - Han hugger på allt.)

    SvaraRadera
  4. Min bäste Rillare överlåt du dom tunga lyften åt mig.
    PD.

    SvaraRadera
  5. Men vad är det som du inte fattar lilla vän Lotta eller Julia eller vad du nu vill bli kallad.
    Men om du är en häxa så hoppas jag att du inte kommer och förtrollar mig så att jag blir alldeles förstenad.
    Det räcker om bara en viss kroppsdel stelnar.
    PD.

    SvaraRadera

 
eXTReMe Tracker